W czwartek 21 listopada 2013 roku uczennice IV klasy Technikum Hotelarskiego – Kamila Bobrow i Małgorzata Tabańska, wzięły udział w dwudniowych „Dolnośląskich Potyczkach Hotelarskich”. Konkurs organizowany był przez Zespół Szkół nr 7 w Wałbrzychu pod honorowym patronatem Marszałka Województwa Dolnośląskiego. Tegoroczna edycja rozpoczęła się w Wałbrzychu w trzygwiazdkowym Hotelu „Maria”. Część pisemna odbyła się w hotelowej restauracji, co od samego początku pozwoliło uczestnikom konkursu poczuć klimat i atmosferę panującą w hotelach wypoczynkowych.

Etap I konkursu obejmował test pisemny, składający się z 50 pytań.  Do etapu drugiego zakwalifikowało się 10 uczniów z najlepszymi wynikami testu.

Popołudnie w Wałbrzychu uprzyjemniło wszystkim zwiedzanie Zamku Książ, następnie uczestnicy konkursu oraz zaproszeni goście udali się na obiad do Hotelu „Maria” w Wałbrzychu. Zaraz po obiedzie odbył się wykład o tematyce – Fenomen Gościnności Usługowej prowadzony przez fundatora i założyciela Polskiej Akademii Gościnności.

Drugi etap konkursu „Obsługa gościa w recepcji w języku obcym” sprawdzał umiejętności praktyczne uczniów w zakresie rozmowy w języku obcym. Zadania dotyczyły procedury check – in oraz check –out gościa indywidualnego. Po ogłoszeniu wyników uczestnicy udali się na kolację, po której  mogli zrelaksować się w hotelowej kręgielni lub skorzystać z basenu i groty solnej. W kolejnym dniu finałowa piątka zmierzyła się z „Obsługą gościa w restauracji”.

Uczestniczki otrzymały dyplom uznania za udział w „Dolnośląskich Potyczkach Hotelarskich” oraz upominki. Poza tym uczestnicy otrzymają również Listy polecające wydane przez Polską Akademię Gościnności, która jest organizacją pozarządową, jedyną tego typu w Europie fundacją proedukacyjną działającą w obszarze zarządzania gościnnością komercyjną.

Tegoroczna edycja wałbrzyskiego konkursu pozwoliła skonfrontować ze sobą wiele szkół o profilu hotelarskim, wyciągnąć wnioski na przyszłość, ale przede wszystkim jednak była wielką przygodą dla wspaniale zapowiadających się, przyszłych hotelarzy!